Sesje fotograficzne – jak fotografowie powinni się do nich przygotować? Zadaniem fotografa jest tworzenie pięknych dzieł sztuki. Dzięki nim klienci będą pielęgnować wspomnienia przez całe życie. Stwórzmy sesję zdjęciową, której nasi klienci w najbliższym czasie nie zapomną. Zadbajmy o wrażenia, których nie da się zapomnieć. Dlatego polecą nas swoim znajomym i rodzinie.
Wspaniałe doświadczenie klienta odróżnia nas od innych fotografów, którzy tworzą piękne dzieła sztuki. Są to zwykle drobne szczegóły, do których klienci będą się odwoływać.
Wskazówki przed zrobieniem zdjęć
Kiedy po raz pierwszy otrzymamy wiadomość od klienta, zacznijmy szukać drobnych szczegółów, które można uwzględnić w odpowiedzi. W ten sposób poprawiamy nasz przepływ pracy. Nie warto tworzyć szablonowych odpowiedzi, ale dostosowywać je do danego klienta.
Jeśli panna młoda wspomina, gdzie powinna wziąć ślub, uwzględnijmy to w swojej odpowiedzi. Wysyłamy również galerię próbną z tego miejsca, jeśli jest dostępna. Drobne szczegóły już od samego początku mówią, że nie są tylko naszym kolejnym klientem.
Osobowość
Gdy przybędzie klient, przywitaj go ciepło. Spróbujmy dotrzeć tam jak najwcześniej i rozstawić sprzęt. Przygotujmy się przed przybyciem naszych klientów. Skupimy się więc na kliencie, a nie na urządzeniu.
Rozmowa z klientami podczas spotkania zrelaksuje ich. Nie musimy być ekstrawertykami ani królami imprez, żeby zrelaksować naszych klientów. Nawet introwertyczni fotografowie mogą dobrze współpracować z klientami. Kluczem do sukcesu jest wcześniejsze przygotowanie się na rozmowę kwalifikacyjną. W ten sposób nie musimy szukać tematów do rozmowy. Angażuj klientów w rozmowy i dostarczaj pomocne podpowiedzi, aby złagodzić napięcie klientów. Wtedy sesja zdjęciowa będzie najwyższej jakości. Zaangażujmy się.
Pomocne wskazówki
Gdybyśmy nie kręcili profesjonalnych modelek, nasi klienci prawdopodobnie byliby zdenerwowani i zawstydzeni przed kamerą. Upewnijmy się, że damy mu wystarczającą liczbę klientów, aby złagodzić jego nerwowość. Często dobry fotograf modeluje pozę i mimikę klienta. Wtedy będą wiedzieć, jak mają wyglądać. To sprawi, że poczują się mniej zawstydzeni, ponieważ będą wiedzieć, co robić. Nie wyglądają też dziwnie.
Zachęcajmy klientów do aktywnego wzmacniania pozycji. Porozmawiajmy z nimi jak najwięcej, aby nie zastanawiali się, czy dobrze wyglądają. Powiedzmy im, że świetnie wyglądają i świetnie się zachowują. Budujmy ich pewność siebie poprzez szczerą życzliwość.
Pewny i jasny porządek Jeśli nasz głos brzmi niepewnie w odpowiedzi na polecenie, klienci zauważą wahanie. Nie będą też ufać swoim fotografom. Bądź jasny w swoim umyśle. Większość naszych klientów nie jest profesjonalnymi modelami. Jeśli damy im niejasne instrukcje, prawdopodobnie będą całkowicie zdezorientowani. Powiedzmy im, co mają robić. Najlepszym komplementem, jaki możemy otrzymać na koniec spotkania, jest usłyszenie od klienta, że dobrze się bawi.
Docenianie
Każdy klient chce czuć się doceniony i wiedzieć ile czasu spędza z fotografem. Po każdym spotkaniu wyślemy Ci maila z podziękowaniem. Możemy napisać, że świetnie się z nim bawiliśmy i dziękujesz mu za zaangażowanie.
Możemy również szybko edytować jedno lub dwa z naszych ulubionych zdjęć i w ciągu 24 godzin opublikować je na Twoich profilach w mediach społecznościowych za zgodą klienta. To sprawia, że klienci od razu czują się usatysfakcjonowani, a Ty możesz czerpać korzyści z emocji. Większość klientów pochwali się zdjęciami lub powie rodzinie i przyjaciołom. To najłatwiejszy sposób na sprzedaż.
Prezentacja
Obecnie istnieje kilka różnych metod przesyłania zdjęć. Niektórzy fotografowie oferują galerie cyfrowe, inni oferują albumy ze zdjęciami. Niezależnie od modelu biznesowego ważne jest, aby Twoje zdjęcia były dostarczane w sposób, który nie tylko pasuje do naszej marki, ale także pomaga Twojej firmie się wyróżnić.
Dalszy kontakt z klientami
To jeden z najważniejszych elementów budowania dobrych relacji z klientem. Kiedy skończy się czas współpracy, upewnij się, że nie zapomnisz o tym. Z pewnością nie chcemy, aby nasi klienci o nas zapomnieli. Jednym z najłatwiejszych sposobów jest odczekanie kilku tygodni po dostarczeniu zdjęć, a następnie przesłanie im podziękowania i/lub prezentu. Odręczne notatki i małe podziękowania sprawiają, że klienci czują, że nam na nich zależy.
Możesz także śledzić urodziny i rocznice byłych klientów na Facebooku i gratulować. Wielokrotnie fotografowie i klienci śledzą się nawzajem w mediach społecznościowych. Od czasu do czasu możemy komentować ich zdjęcia i pozostawać w kontakcie. Jeśli będziemy tam często, nie zapomną o nas. Jeśli ktoś zapyta ich o dobrego fotografa, od razu nas zapamiętuje.
Pielęgnowanie relacji z klientami
Tworzenie pozytywnego doświadczenia klienta nie dzieje się z dnia na dzień. Projektowanie przepływów pracy i systemów, które działają dla nas i naszej firmy, wymaga czasu. Pamiętaj, że żaden klient nie jest taki sam, powinieneś być elastyczny i otwarty.