Warto przede wszystkim wiedzieć, że pozycjonowanie stron internetowych zwane również SEO jest długotrwałym procesem, którego celem jest podwyższenie rankingu witryny internetowej w wynikach wyszukiwania. Przekłada się to oczywiście na zwiększenie liczby odwiedzin na daną stronę internetową. Nie wszyscy jednak wiedzą w jaki sposób możliwe będzie odróżnienie profesjonalisty od amatora przy zawieraniu umowy o pozycjonowanie swojej strony. Na czym dokładnie polega wspomniana usługa?
Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarce a jej popularność
Koniecznie należy zdawać sobie sprawę, że w przypadku zdecydowanej większości stron internetowych praktycznie 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania określonych słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Warto wiedzieć, że praktycznie żadna reklama nie jest w stanie dać takich samych rezultatów, jak bardzo wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jak wiadomo internauci będą wpisywali różne sformułowania do wyszukiwarki. Należy przy tym zaznaczyć, że pozycjonowanie odbywa się osobno dla każdej frazy. Oznacza to tym samym, że nawet w sytuacji, gdy dana strona internetowa będzie wypozycjonowana https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron/ na pierwszym miejscu na słowo „zdrowa żywność” niekoniecznie musi zajmować wysokie miejsce dla frazy „zdrowe jedzenie”.
Ponadto daną witrynę internetową można wypozycjonować nie tylko dla kilku, ale nawet kilkudziesięciu fraz. Rekomendowane jest zatem zdecydowanie się na najbardziej odpowiednie, a frazy dla danej strony internetowej. Propozycje powinny być podane przez firmę pozycjonującą. Dysponuje ona bowiem narzędziami, które będą w stanie podać przybliżoną liczbę miesięcznych wyszukiwań poszczególnych fraz przez użytkowników.
Ile dokładnie trwa pozycjonowanie strony internetowej?
Warto mieć świadomość, że nowa strona internetowa najpierw musi zdobyć renomę w oczach wyszukiwarki, by użytkownicy wchodzili na nią z wyników wyszukiwania. Proces pozycjonowania nie trwa zatem kilku dni. Należy się nastawić, że efekty pozycjonowania będą widoczne po 7 – 10 miesiącach od momentu rozpoczęcia pozycjonowania. Trzeba także zdawać sobie sprawę, że po pierwszych trzech miesiącach ruch na stronie internetowej może nawet w ogóle nie ulec zmianie. Oczywiście pozycjonowanie strony internetowej musi koniecznie być wykonywane w sposób ciągły.
Należy wiedzieć, że nawet zaprzestanie działań na zaledwie kilka dni może przyczynić się do uzyskania znacznie słabszych rezultatów. Ponadto nie można liczyć, że pozycjonowanie witryny internetowej „co drugi miesiąc” przyniósł jakiekolwiek efekty. Czas związany z pozycjonowaniem powinny mieć na uwadze przede wszystkim branże sezonowe. Firma zajmująca się sprzedażą sprzętu narciarskiego powinna rozpocząć pozycjonowanie przynajmniej 6 miesięcy przed rozpoczęciem się zimy.
Ile dokładnie kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?
Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że w zdecydowanej większości przypadków, gdy omawiane pozycjonowanie wykonywane jest przez amatorską firmę, strona internetowa może otrzymać tzw „bana”, albo filtr od Google. Trzeba mieć świadomość, że od 2016 roku konieczne jest ręczne wykonywanie pozycjonowania. Osoby, które oczekują efektów muszą liczyć się z wydaniem przynajmniej 2000 złotych miesięczne. Z kolei rekomendowany budżet dla mniejszych firm to 3200 złotych netto miesięcznie.
Oczywiście działają na rynku pozycjonerzy, którzy wyceniają swoje usługi od 50 do 1500 złotych miesięcznie. Bardzo trudne jest wtedy uzyskanie dla klienta satysfakcjonujących rezultatów na bardzo często wyszukiwane przez użytkowników frazy kluczowe. Osobom, które są w stanie przeznaczyć na pozycjonowanie tylko kilkaset złotych miesięcznie rekomendowane jest zdecydowanie się na inną formę marketingu.
Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony internetowej?
Pozycjonowanie strony internetowej https://www.wildmoose.pl/pozycjonowanie-stron-kielce/ koniecznie trzeba zlecić firmie, która jest w stanie udowodnić skuteczność swoich działań. Świetnym rozwiązaniem jest wpisanie w wyszukiwarkę Google frazy „pozycjonowanie stron internetowych”. Firma specjalizująca się w pozycjonowaniu stron internetowych powinna przede wszystkim znajdować się wysoko w wynikach wyszukiwania. W ten sposób będzie pozyskiwał zdecydowaną większość klientów z wyników wyszukiwania. Jest to dowodem na to, że przedsiębiorstwo jest w stanie udowodnić skuteczność wykonywanych przez siebie działań.
Należy również wiedzieć, że bardzo duża liczba firm zajmujących się pozycjonowaniem wykonuje również w ramach współpracy optymalizację witryny internetowej. Warto również mieć świadomość, że wyszukiwarka Google każdego roku przeprowadza około 500 zmian związanych z tworzeniem rankingów. Oczywiście firma zajmująca się pozycjonowaniem koniecznie powinna regularnie monitorować działania, a także wprowadzać potrzebne usprawniania do witryny internetowej.
Nie jest rekomendowane podejmowanie pochopnych decyzji przy wyborze firmy do pozycjonowania strony internetowej. Niekompetentni specjaliści mogą bowiem wyrządzić zdecydowanie więcej strat niż przynieść korzyści danej witrynie internetowej.